ArabicEnglishPersian
ساخت دکور بادکنک تزئینی ساده

بادکنک آرایی: ساخت دکور بادکنک شطرنجی ساده

۲۳ مهر ۱۴۰۱

بادکنک ها یکی از وسایل تزیینی برای جشن ها هستن که باهاشون تزیینات ساده و حتی پیچیده ای انجام داد. از جمله کارایی که میشه باهاشون انجام داد ساخت دکور بادکنک تزیینی به شکل شطرنجی هست.

در بین بعضی مردم این تصور باب شده که بادکنک آرایی مخصوص جشن تولد بچه هاست و فقط بچه ها از اون لذت میبرن. اما اینطور نیست. در سالهای گذشته از محبوبیت تم تولد کم شده و به محبوبیت بادکنک آرایی و تزیین مکان جشن با بادکنک اضافه شده. تا جایی که تا چند سال دیگه جشن بدون بادکنک آرایی غیرقابل تصور میشه. 

امروزه استفادش تو جشن های عروسی و مراسماتی مثل نامزدی و همایش و جشنواره و اینها نشون داده که بزرگسالان هم از این تزیین استقبال میکنن و براشون هیجان انگیزه.

نکته ای که هست برای بچه ها کلیات مهمه و بزرگترها بیشتر به جزییات توجه میکنن. بهتره که توی تزیین برای بچه ها از بادکنک هایی با رنگ های شاد و مورد علاقشون استفاده بشه و اگه تم تولدی هم دارید با تم تولد هم همخونی داشته باشه که جذابیت جشن براشون بیشتر بشه.

خب قراره که تو این مقاله آموزش ساخت دکور بادکنک شطرنجی رو با وسایل در دسترس و آسون داشته باشیم.

ساخت دکور بادکنک تزئینی ساده
ساخت دکور بادکنک شطرنجی

لوازم مورد نیاز:

  • بادکنک های ۱۲ اینچ در دو رنگ مختلف (بهتره که از یک خانواده رنگی باشه)
  • بادکنک های ۶ اینچ در سه رنگ مختلف (اینم بهتره که رنگاش با رنگای ۱۲ اینچا هماهنگ باشه)
  • تلمبه دستی بادکنک
  • چسب پهن
  • قیچی

خب اول بادکنک های ۱۲ اینچ رو یکسان باد میکنیم. برای اینکه سایزهاشون دقیق یکسان باشه میتونیم روی یک مقوا یک دایره با قطر مورد نظرمون در بیاریم و همه ی بادکنک هارو با اون اندازه گیری کنیم..

بعد از اینکه بادکنک هارو باد کردیم، پشتش رو چسب پهن میزنیم و روی دیوار میچسبونیم. وقتی تعدادی که مد نظرمون بود رو چسبوندیم، میریم سراغ بادکنک های رنگ دوم و اون هارو هم سایز با بادکنک اولیه باد میکنیم. همه شون باید هم سایز باشن.

ردیف دومو میایم تو فاصله خالی بادکنک های ردیف اول میزاریم. حالا بادکنک های کوچک تر رو با یه ذره فاصله از اون دو ردیف و یه حالت ضربدری میزاریم. در نهایت اضافه نوک بادکنک رو با قیچی میبریم که نمای کارمون قشنگتر بشه.

برای اینکه بهتر متوجه بشین ویدیو این آموزش رو هم براتون گذاشتیم. تو این ویدیو هر اونچه که در بالاتر گفتیم رو به صورت ویدیو میتونید مشاهده کنید. 

در مقاله بادکنک برای بادکنک آرایی ما به توضیح راجع به بادکنک هایی که در بادکنک آرایی استفاده میشن و مواردی که توی انتخاب کردنشون مهمه اشاره کردیم پیشنهاد میدم حتما بخونید.

البته توی مقاله تزیین و بادکنک آرایی به تزیینات دیگه ای هم اشاره کردیم و آموزش های دیگه ای هم برای شما قرار دادیم که پیشنهاد میدم به اونا هم حتما سر بزنید.

 


1 نظر
اعظم ثنایی
۱۴۰۲/۰۹/۱۵
میخوام به اندازه ۶۰میلیون واسه مغازه خرید کنم میشه تقریبا همه چی بخرم؟لوازم قنادی؟

شما هم نظر خود را برای ما بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


  • ساخت دکور بادکنک