ArabicEnglishPersian
وسایل مورد نیاز بادکنک آرایی

وسایل مورد نیاز بادکنک آرایی چه چیزهایی هستند؟ [تعداد بادکنک لازم]

۱۵ شهریور ۱۴۰۱
  • وسایل مورد نیاز بادکنک آرایی چیا هستن؟
  • بادکنک آرایی سقف چطوری انجام میشه؟
  • برای بادکنک آرایی چند بادکنک لازم است؟
  • تزیین بادکنک آرایی چه انواعی داره؟

به تمام سوالات بالا تو این مقاله پاسخ به صورت مفصل پاسخ دادیم. 

برای هر جشنی مثل تولد و عروسی …. چشم نواز ترین قستمش تزیین و بادکنک آرایی هست. 

نکته ای باعث میشه هر کسی ترغیب بشه که توی جشنش بادکنک آرایی داشته باشه اینه که اولا با هزینه خیلی پایین میشه انجامش داد، دوما خیلی کار سختی نیست فقط یه مقدار حوصله و زمان میخواد. با چند تا روبان و بادکنک و یه مقدار نوارچسب کل کار انجام میشه. 

قبل از اینکه بریم سراغ اصل مطلب شاید بخواید راجع به انتخاب بادکنک مورد نیاز خودتون برای بادکنک آرایی بیشتر بدونید. یه مقاله جامع در این مورد به اسم انتخاب بادکنک برای بادکنک آرایی داریم. حتما بهش سر بزنید.

تو این مقاله ما اینجا چند نمونه بهتون پیشنهاد میکنیم و به نوعی ایده پردازی میکنیم که با ساده ترین وسایل بتونید تزیینات قشنگی داشته باشین.

استفاده از بادکنک برای تزیین از سال ۱۹۷۶ شروع شد و هنر بادکنک آرایی توسط آقای ترب هنینگ و از شهر لوس آنجلس آغاز شد. وقتی از حجم بالایی بادکنک برای تزیین و ساخت دکور استفاده کنیم طوریکه هماهنگ با موضوع مراسم باشه و چیدمان منظمی داشته باشه میشه گفت که بادکنک آرایی انجام شده.

بادکنک آرایی یکی از روش های تزیینه که به دلیل مزایایی که داره امروزه خیلی ازش استفاده میشه. مثلاً اینکه تو زمان کم و هزینه پایین تزیین شکیل و زیبایی داشت.

بادکنک آرایی برای مراسم های مختلفی از جمله: جشن های عقد و عروسی، تولد، جشن تکلیف، همایش ها، غرفه های نمایشگاهی و … استفاده میشه.

آموزش بادکنک آرایی

امروزه مدارس و دوره هایی هم برای آموزش این هنر هست که بشه این کار رو به صورت تخصصی آموزش دید و اجرا کرد.

از جمله این مدارس میشه به مدرسه بادکنک آرایی (balloon school) و کلاس های بادکنک آرایی مدرسه سلام صادقیه اشاره کرد.

مدرسه balloon school این هنر رو به صورت حرفه ای و اصولی آموزش میده و در همه ی شهرها هم کلاساشون رو برگزار میکنن.
مدرسان این مدرسه خودشون هم در دوره های مختلف کشورها شرکت میکنند تا اطلاعات خودشون رو بروز کنند.
برای دیدن نمونه کارها، اطلاع از دوره ها و شرکت در کلاس های این مدرسه میتونید به وبسایت این مدرسه به نشانی http://balloonschool.ir/ مراجعه کنید.

کلاسهای بادکنک آرایی مدرسه سلام صادقیه هم این هنر رو از مبتدی تا حرفه ای برای دانش آموزاشون برگزار میکنن تا برای رفتن به بازار کار آماده بشن.
برای اطلاع از دوره های این مجموعه هم میتونید به وبسایت این مدرسه مراجعه کنید.

وسایل مورد نیاز بادکنک آرایی 

از وسایل اصلی این کار میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • بادکنک های لاتکس و فویلی
  • تلمبه دستی و برقی بادکنک
  • چسب بادکنک
  • نوار بادکنک آرایی
  • نخ بادکنک

بادکنک های لاتکس و فویلی

بادکنک های لاتکس و فویلی که اصلی ترین و مهم ترین جز بادکنک آرایی محسوب میشن. بادکنک های لاتکس، بادکنک هایی در سایزها و رنگ بندی های مختلف هستن که البته جنس این بادکنک ها هم مهمه.
بادکنک هایی که برای بادکنک آرایی استفاده میشن باید سه تا ویژگی مهم “ماندگاری بالا، عدم تغییر رنگ هنگام بادشدن و رگه نداشتن بادکنک” رو داشته باشن.
البته ما در مقاله بادکنک برای بادکنک آرایی توضیحات کامل تری رو دادیم.

برای دیدن مدل های کامل تر و طرح های متنوع این بادکنک ها میتونید به صفحه فروشگاه بادکنک های ما مراجعه کنید.

تلمبه دستی و برقی بادکنک

در بادکنک آرایی چون قراره از تعداد زیادی بادکنک استفاده کنیم پس حتماً نیاز به تلمبه داریم. تلمبه ها هم در دو نوع دستی و برقی هستن که تلمبه های برقی خودشون در دو نوع تک نازله و دو نازله در بازار عرضه میشن. برای راحتی کار و اینکه چون قراره تعداد بالایی بادکنک استفاده بشه بهتره که از تلمبه برقی استفاده بشه تا روند کار سریع تر بشه.

این تلمبه ها در تولده موجود هستند برای دیدن قیمت ها و ثبت سفارششون میتونید به صفحه لوازم جانبی بادکنک مراجعه کنید.

چسب بادکنک

از چسب بادکنک برای چسباندن بادکنک ها به هم و به سقف یا جایی استفاده میشه.

چسب بادکنک

این محصول در تولده موجود و قابل سفارشه که با مراجعه به صفحه خرید چسب بادکنک میتونید اطلاعات این محصول رو ببینید.

نوار بادکنک آرایی

نوار بادکنک یک وسیله ساده است که با استفاده از نوار بادکنک دیگه نیازی به استفاده از چسب و نخ بادکنک ندارین و خیلی راحت باهاش اندازه گیری بادکنک هارو انجام میدین و یک قوس بادکنک با هر سایزی که میخواین برای تزیین در میارین.

با فاصله گذاری ها و جاهای خالی ای که مشخص کرده شما راحت بادکنک رو سایز میکنید و گره میزنید.

نخ یا روبان بادکنک

یکی از راه های ساده برای تزیین استفاده از نخ بادکنکه. بعد از اینکه بادکنک باد شد این روبان ها بهش وصل میشه تا جلوه ی قشنگی بهش بده.
روبان های بادکنک در مدل های ساده و متنوعی هستن که شما بسته به نیازتون استفاده میکنید.

ما در زیر براتون عکس مدل های این روبان رو گذاشتیم.

برای دیدن قیمت روبان ها و ثبت سفارششون میتونید به صفحه لوازم جانبی بادکنک مراجعه کنید.

تزیین و بادکنک آرایی

برای هر جشنی شاید یکی از بخش های جذابش میتونه تزیین و بادکنک آرایی باشه.

از بادکنک آرایی برای تزیین جشن تولد، عروسی (تزئین جایگاه عروس و داماد)، جشن های فارغ التحصیلی و … استفاده میشه که این هنر به زیبایی عکس و فیلم های ثبت شده از این مراسم ها هم کمک میکنه.

میشه از تزیینات خیلی ساده و با وسایل کم استفاده کرد تا تزیینات بزرگ و حرفه ای..

در ادامه به آموزش انواع بادکنک آرایی ها میپردازیم:

بادکنک آرایی

بادکنک آرایی سقف

بادکنک آرایی سقف که روی سقف انجام میشه از ساده ترین و راحت ترین نوع بادکنک آرایی هاست. این نوع بادکنک آرایی در این حده که بادکنک رو باد می کنید و دونه دونه می چسبونید به سقف. به همین سادگی!!!

البته تزیین بادکنک در سقف یه نکته خیلی خیلی جذاب بهتون بگم. شما می تونید با صرف یه مقدار هزینه بیشتر و فقط با پر کردن بادکنک ها با گاز هلیوم به راحتی بادکنک آرایی سقفی داشته باشید. گاز هلیوم داخل بادکنک باعث میشه بادکنک بره بالا و بچسبه به سقف و همونجا تا چندین ساعت بمونه. اینطوری دیگه هیچ نیازی به صرف زمان بیشتر و چسب کاری سقف ندارین. 

البته اگه حوصله دارین چسبوندن بادکنک با چسب هم یه روش دیگه ش هست که بسیار معموله.

واسه زیبایی آویز بادکنک از سقف سعی کنید انتهای بادکنک هارو مثل عکس زیر، روبان رنگی بزنید. طول روبان ها بر حسب ارتفاع سقفتون میتونه حتی تا نیم متر هم باشه. زدن روبان به انتهای بادکنک خیلی به زیباتر شدن بادکنک آرایی سقف شما کمک می کنه. 

یه ایده دیگه برای روبان ها هم اینه که انتهای روبان ها که قراره معلق باشه رو میتونید با عکس شخصی که تولدشه بچسبونید. البته ماه و ستاره و …. هم می تونین استفاده کنید. 

روبان ها و بادکنک ها می تونن بر حسب تم تولدی که برای تولد انتخاب کردین، انتخاب بشن. مثلا اگه تم تولد سبزه، بادکنک ها و روبان ها از طیف رنگ های سبز استفاده بشه. 

بعد از آماده سازی بادکنک ها نوبت چسبوندنشون به سقف هست. با استفاده از چسب بادکنک (چسب بادکنک دو طرفه است)، بادکنک هارو به سقف می چسبونیم. 

فاصله ی بین بادکنک ها روی سقف هم به شما بستگی داره که چطور می پسندین. اگه شلوغ دوست دارین که همه رو با تعداد بالا کنار هم بزنین، ولی اگر خلوت دوست دارین با فاصله های بیشتری کنار هم بچسبونیدشون.

تزیین بادکنک ساده روی دیوار برای تولد

خب ایده بعدی که تو قسمت تزیین و بادکنک آرایی براتون داریم تزیین بادکنک روی دیوار هست.

شما می تونید پشت جایگاهی که میز تولدتون قرار میگیره رو به راحتی با بادکنک تزیین کنید. ایده های زیادی برای تزیین بادکنک روی دیوار هست. مثلا می تونید سن شخصی که تولدش هست رو به عدد با بادکنک روی دیوار درست کنید. یا مثلا طرح یه گل یا قلب بکشید. یا بدون منطق ردیفی بادکنک بچسبونید رو دیوار. البته مثل تصویر زیر می تونید از ریسه و آویز هم استفاده کنید و طرح های قشنگ دیگه ای رو ایجاد کنید. 

تزیین استند بادکنک برای تولد

امروزه استندهای بادکنک تا حدودی کار رو برای ما آسون کردن. 
استفاده از استند بادکنک علاوه بر اینکه توی هزینه صرفه جویی میکنه به قشنگ تر شدن فضای تزیین هم کمک میکنه.
پیشنهاد ما استفاده از دو یا چند استنده که به زیبایی فضای تزیینیتون کمک بیشتری میکنه. استندها در تعداد شاخه ها با هم متفاوت هستند. استند های ۷ شاخه، ۱۲ شاخه و … در بازار موجود هستند.

استندها یک پایه دایره شکل به قطر تقریبا ۱۵ سانتی متر هستن که چند شاخه ی پلاستیکی بهش وصل شده و ارتفاع شاخه ها با هم متفاوته.

تزیین استند بادکنک برای تولد
استند بادکنک

گیفت بادکنکی

بعضی ها توی جشن هاشون دوست دارن که یک یادگاری هم به مهمون هاشون بدن تا خاطره اون جشن براشون موندگار بشه.
پیشنهاد ما اینه که اگر جشن تولد برای بچتونه و بچه های زیادیم دعوت کردین میتونید برای جذابیت بیشتر به گیفت ها با یک بند بادکنک وصل کنید و هدیه هارو بهشون بدین.

بادکنک ها هم میتونه رنگی باشه هم همشون یک رنگ باشه که دیگه اختلافیم بین بچه ها برای انتخاب رنگش پیش نیاد.

طاق بادکنکی

یکی دیگه از چیزایی که تو بخش تزیین و بادکنک آرایی هست و باعث زیباتر شدن دکور جشن ها میشه طاق بادکنک هست.

خب طاق بادکنکی هم خیلی زیباست و هم خیلی زمان از شما میگیره که درستش کنید. اما ارزششو داره. چون خیلی خیلی به جشن تون زیبایی میده.

ما تو مقاله آموزش ساخت طاق بادکنکی روش ساخت این طاق رو گذاشتیم.

طاق بادکنک
نمونه ای از طاق بادکنک

گل بادکنکی

بخش دیگه ای از تزیین و بادکنک آرایی میتونه ساخت گل با بادکنک باشه. گل هایی که کاربردای زیادی دارن هم میتونن روی دیوار نصب بشن و دکور جشنتون رو زیبا کنن و هم می تونن مثل یه دسته گل جلوه کنن. تو تصویر زیر می تونید کاملا متوجه بشید که گل بادکنی چقدر جذابه.

توی مقاله آموزش ساخت گل با بادکنک ما این تزیین رو آموزش دادیم، پیشنهاد میکنم حتماً به این مقاله سر بزنید.

گل بادکنکی

آموزش ساخت ستون بادکنکی

ستون بادکنکی رو اگه تا حالا تو جشن ها تو تولد ها ندیده باشید، حتما توی جشن افتتاحیه فروشگاه ها یا تزیین راهرو ها توی عروسی ها وو …. دیدین. ستون بادکنک نه تنها به فضای زیادی نیاز نداره بلکه درست کردنش خیلی آسونه. 

ما تو یه مقاله تحت عنوان آموزش ساخت ستون بادکنکی بهتون یاد میدیم که چطوری با استفاده از روشهای ساده درستش کنید و مدل های مختلفش رو هم ببینید.

آموزش ساخت ستون بادکنکی - ستون بادکنکی برای افتتاحیه
ستون بادکنکی برای دکور جشن

بادکنک های تزیینی

منظور از بادکنک تزیینی اینه که شما می تونید بادکنک های کوچیک و رنگی رو داخل یه بادکنک بزرگ و شفاف کنید و اینطوری بادکنک تزیینی بسازید که به شدت جلوه ی خوبی به جشن هاتون میده. 

از بادکنک تزیینی میشه در موارد زیادی استفاده کرد. هم میشه برای دکور جشن تون ازش استفاده کنید و هم می تونید کنار یه کادو به شخصی که تولدش هست هدیه ش بدین. 

برای ساختنش هم کار سختی ندارین و با یه کم دقت میشه درستش کرد. 

تو مقاله ساخت بادکنک های تزئینی مراحلش رو براتون توضیح دادیم و ویدیوی آموزشیش رو میتونید ببینید.

بادکنک تزیینی
بادکنک های تزئینی

ساده ترین بادکنک ارایی

بادکنک ها یکی از وسایل تزیینی برای جشن ها هستن که باهاشون تزئینات ساده و پیچیده ای انجام داد. از جمله کارایی که میشه باهاشون انجام داد ساخت دکور بادکنک تزیینی ساده هست.

برای ساخت این دکور اصلا با پیچیدگی خاصی روبه رو نیستین و با وسایل خیلی هم ساده هم میشه درستش کرد.

با استفاده از بادکنک های ۱۲ و ۶ اینچی و چسب و تلمبه خیلی راحت میتونید این دکور رو برای جشن هاتون درست کنید.

ما تو مقاله ساخت دکور بادکنک تزئینی ساده روش ساخت و مراحل این تزیینو گفتیم که میتونید ببینید.

ساخت دکور بادکنک تزئینی ساده
ساخت دکور بادکنک تزئینی ساده

ساخت بالن بادکنکی

یکی دیگه از کارهای جذابی که میشه برای تولد ها مخصوصاً تولد بچه ها انجام داد ساخت بالن بادکنکیه. هم به دکور تولدتون کمک میکنه هم سرگرمی جالبی برای بچه هاست.

استفاده های مختلفیم میشه ازش کرد، مثلاً میتونید ازش به عنوان دکور عکاسی استفاده کنید و بچه هارو بزارین توش و عکس بگیرین. 

تو مقاله ساخت بالن بادکنکی ما آموزشش رو براتون گذاشتیم که ببینید خیلی سخت و پیچیده هم نیست.

ساخت بالن بادکنکی
بالن بادکنکی

ساخت ابر بادکنکی

ابرهای بادکنکی یکی از چیزهایی هستن که تو بادکنک آرایی استفاده میشن. ابر بادکنکی یکی از مواردی هست که میز دکور رو به شدت زیبا می کنه و جلوه ی خیلی قشنگی داره.
این نوع بادکنک آرایی در فضای باز هم کاربرد داره و باز هم به زیبایی که در فضای بسته میشه ازش استفاده کرد، استفاده میشه کرد.

اگه علاقه مند هستین که این نوع بادکنک آرایی رو برای جشن آیندتون انجام بدین باید بگم که اصلا سخت نیست و ما توی یکی از نوشته هامون با عنوان ساخت بالن بادکنکی از ۰ تا ۱۰۰ ش رو توضیح دادیم بهتون. 

ابر بادکنکی
ساخت ابر بادکنکی

این ها چند مورد از ساده ترین روش های بادکنک آرایی بود که با وسایل ساده و در دسترس توی خونه خیلی راحت میتونید یک تزیین شیک و زیبا برای جشن هاتون داشته باشین.

اگر تم خاص یا تزیین خیلی خاصی مدنظرتونه میتونید از متخصصین این کار کمک بگیرین
یا دیزاینرهایی که در این زمینه فعالن تا براتون یک بادکنک آرایی شیک داشته باشن.

برای خرید بادکنک و لوازم مورد نیاز بادکنک آرایی میتونید به صفحه این محصولات در فروشگاه ما مراجعه کنید.


شما هم نظر خود را برای ما بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


  • وسایل مورد نیاز بادکنک آرایی