ArabicEnglishPersian

بالن بادکنکی : ساخت بالن با بادکنک

۳۰ مرداد ۱۴۰۱

بالن بادکنکی یکی از کارهای خیلی جالب و هیجان انگیز تولد ها و جشن هاست. مخصوصا تولدهای بچه ها چون بچه ها عاشق این بادکنک بالنی هستن. هم به دکور تولدتون کمک میکنه هم سرگرمی جالبی برای بچه هاست. این بادکنک آرایی برای عکاسی و صحنه آرایی ساخته شده. عکسهایی که با بالون بادکنکی گرفته میشه یه نمای دیگه ای داره. 

مثلا یکی از ایده های عکاسی با بالن بادکنی این میتونه باشه که بچه تون رو توش بزارین و عکس های جذاب بگیرین. یا مثلا میشه کادوهارو توش انباشته کرد و عکاسی رو انجام داد و …

 

البته اگه این بالن بادکنی رو تا سایز کوچیک تر بسازید میتونید به عنوان کاردستی بالن با بادکنک برای مدرسه یا آموزشگاه استفاده کنید. اما بالن بادکنکی برای تولد حتما باید بزرگتر باشه.

در ادامه ی نوشته قصد داریم که ساخت بالن با بادکنک رو خدمتتون آموزش بدیم. اول آموزش ساخت بالن بادکنکی رو بخونید بعد فیلم درست کردن بادکنک بالنی رو تماشا کنید.

آموزش ساخت بالن با بادکنک

وسایلی که برای درست كردن بالن با بادكنك نیاز داریم:

  • تعداد زیادی بادکنک لاتکس رنگی ۱۲ اینچ و ۶ اینچ
  • یک عدد باکنک شفاف یا بوبو بالن (چون میخوایم بزرگ بادش کنیم.)
  • تلمبه برقی بادکنک
  • کارتن
  • چسب تفنگی غیر حرارتی
  • کاغذ رنگی
  • میله یا هر چیزی که مثل میله باشه مثلاً ما اینجا از دسته های پلاستیکی جارو استفاده کردیم.
  • وسایل تزئیناتی برای تزیین بالن برای تولد

خب اول بادکنک بزرگ شفافمون رو باد میکنیم و با استفاده از نخ به جایی وصلش میکنیم.

حالا شروع میکنیم بادکنکای رنگی رو بادکردن، بادکنکای ۱۲ اینچ رو هم خیلی بزرگ بادشون نمی کنیم چون هر چی کوچیک تر باشن نمای کارو چشم نواز تر میکنن.

یکی از نکته ها برای زیبایی بیشتر بالون بادکنکی اینه که بادکنک ها رو تو اندازه های مختلف باد کنیم. کوچیک، متوسط، خیلی کوچیک و …

حالا بادکنک های ۶ اینچی رو هم باد می کنیم. 

ساخت بالن بادکنکی
بالن بادکنکی

بعد از اینکه بادکنک هارو باد کردیم شروع می کنیم برای اولین ردیف دوتا دوتا به هم گره زدن. وسط بادکنک بزرگمون رو انتخاب میکنیم و با استفاده از چسب تفنگی غیر حرارتی بادکنک های که باد کردیم رو با چسب به هم میچسبونیم.

به همین ترتیب ردیفی بادکنکارو میچسبونیم تا جایی که تمام بدنه ی بادکنک بزرگ مون پر بشه از بادکنک های ریز و درشت.
حالا جاهایی که خالی موندن رو با استفاده از بادکنکای ۶ اینچ و بقیه بادکنک های کوچیکی دیگه پر میکنیم طوری که کل سطح بادکنک شفافمون پوشیده بشه. هیچی ازش نباید دیده بشه. اگه جاهایی ازش همچنان دیده میشه میتونید یه سری بادکنک دیگه رو باد کنید و بادکنک های خیلی کوچیک درست کنید به طوری که تو حفره ها جا بشن.

خب قدم بعدی: برای اینکه بادکنک بتونه حالت بالن بگیره و اتصالی به کارتن داشته باشه نیاز به یه میله داریم. می تونید از هر چیز میله ای استفاده کنید ترجیحاً پلاستیکی باشه که خیلی هم سنگین نباشه.
ما اینجا از جاروهای دسته دار پلاستیکی استفاده کردیم. جارو رو ازش جدا میکنیم و از خود میله استفاده می کنیم.

حالا بریم سراغ جعبه مون که نقش سبد بالن بادکنی رو داره:

برای سبد بالن از یه کارتن استفاده می کنیم.واسه اینکه کارتنی که استفاده می کنیم زیباتر دیده بشه بهتره از کاغذ رنگی استفاده کنیم. کل سطح کارتن رو با کاغذ رنگی پر می کنیم. بعد از اینکه کل سطح کارتن رو با کاغذ رنگی پوشوندیم حالا با استفاده از پاپیون یا هر وسیله تزئینی دیگه ای سعی میکنیم از سادگی درش بیاریم. مثلاً می تونیم از اول اسم شخصی که تولدشه استفاده کنیم و روش بچسبونیم. 

حالا میله هارو چهار طرف کارتن قرار میدیم. بادکنک رو روی میله ها سوار میکنیم. بدون هیچ اتصالی احتمالا بادکنک روی میله ها میمونه و تکون نمیخوره. اما برای اطمینان پیشنهاد می کنم که با یه نخ یا ریسمان بادکنک هارو به میله ها سفت کنید.

تموم شد. بالن بادکنکی ما به همین سادگی آماده شد. می تونید بچه تون رو توش بزارید و عکاسی رو شروع کنید. 

ویدیو ساخت بالن بادکنکی

ما توی مقاله تزئین و بادکنک آرایی تزئینات دیگه ای هم رو آموزش دادیم که پیشنهاد می دم بخونید که امیدوارم به کارتون بیاد و برای جشن هاتون از این آموزش ها استفاده کنید.

 


5 نظر
ادمین
۱۴۰۲/۰۶/۸
چسب حرارتی باعث ترکیدن بادکنک میشه
پروانه
۱۴۰۲/۰۲/۱۹
فکر میکنم با چسبوندن زیاد جالب در نمیاد
مریم
۱۴۰۲/۰۱/۲۶
خیلی عالی بود فقط چسب غیر حرارتی که بادکنکها رو چسبوند چیه ؟ چسب حرارتی رو میدونم ولی غیر حرارتی ؟
آوا
۱۴۰۱/۰۷/۸
خیلی زیبا بود و کامل
بهروززیکن (اقای هنر )***
۱۴۰۰/۰۷/۱۲
سلام بسیار عالی زیبا بود...

شما هم نظر خود را برای ما بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


  • ساخت بالن با بادکنک