ArabicEnglishPersian

کاربرد لوازم آتش بازی چیست؟

۱۰ مرداد ۱۴۰۱

همه ی ما با لوازم آتش بازی و استفاده از اون ها کم و بیش آشنایی داریم و حتما تا حالا یا در مراسمی مثل مراسم عروسی و چهارشنبه سوری اونارو استفاده کردیم یا آتش بازی با اون ها رو دیدیم.

تو این نوشته قصد داریم به صورت تخصصی تر به کاربرد لوازم آتش بازی بپردازیم:

وسایل آتش بازی کلاً به دو دسته زمینی و هوایی تقسیم میشن که هر کدوم از خودشون به دو دسته تقسیم می شن که در ادامه توضیح میدیم.
قبل از خرید این وسایل آتش بازی حتما این دو نکته رو در ذهن داشته باشید تا وسایلی که می خرید کاملا مناسب محیطی باشه که قراره ازش استفاده کنید:

  • وسایل آتش بازی رو قراره توی چه جشن یا مراسمی استفاده کنیم؟
  • محل برگزاری مراسم یا جشن تو فضای باز هست یا بسته؟

کاربرد وسایل آتش بازی هوایی

وسایل آتش بازی هوایی در هوا و در ارتفاع مشخصی منفجر میشن که این ارتفاع بسته به نوع توپشون داره.

همچنین این لوازم دارای تعداد پرتاپ متفاوت هم هستن. علاوه بر تعداد پرتاپ، نوع انفجار هر کدوم در آسمان هم متفاوته.

برخی از اونها مثل منور ها(چلچله) ممکنه که تنها یک مسیر به سمت بالا رو طی کنن و در طی مسیر از خودشون نور بدن، اما در انتهای مسیر منفجر نشن.

برخی دیگه از اونها هم مثل کهکشان در طی مسیر ممکنه نوری نداشته باشند و تنها زمانی که بالا میروند منفجر شوند و از خودشون نور بدن.

تو عکس زیر هر دو مدل با هم نشون داده شده. همونطور که می بینید یکی مسیر رو در آسمان طی کرده اما در آسمان منفجر شده که همونطور که اشاره شد بهشون کهکشان میگن، اما دیگری در طول مسیر تا آسمان در حال سوختن و نورافشانی از خودش بوده که به منور ها یا چلچله ها معروفن.

آتش بازی هوایی
نمونه ای از آتش بازی هوایی: کهکشان بالایی و چلچله پایینی

وسال آتش بازی هوایی نیاز به فضای مناسب، بزرگ و باز دارن و برای مراسمایی مثل عروسی، افتتاحیه، چهارشنبه سوری و نیمه شعبان مناسبن.

منور، کهکشان، چلچله، موشک و لانچر از وسایل آتش بازی هوایی هستن که هر کدوم زیبایی خودشون رو دارن و اشکال خاصی از نورافشانی رو ارائه میدن.

در ادامه می تونید انواع کهکشان ها رو در قالب یک تصویر به نماش گذاشتم:

انواع محصولات آتش بازی هوایی

اگر تمایل به خرید عمده وسایل اتش بازی دارید تولده بهترین انتخاب شماست. 

کاربرد وسایل آتش بازی زمینی

وسایل آتش بازی زمینی به دو دسته گرم و سرد تقسیم میشن. از وسایل آتش بازی زمینی میشه به آبشارهای گرم و سرد، چرخونک، فرفره و فلاشر اشاره کرد.

کاربرد وسایل آتش بازی گرم

وسایل آتش بازی زمینی گرم دارای شعله هایی هستن که حرارت بالایی داره. برای همین هم مثل آتش بازی های هوایی باید از اون ها تو فضای باز استفاده کرد. نور این لوازم از سوختن فلزات و آمونیوم نیترات ایجاد میشه.

تو این نوع آتش بازی باید موقع سوختن مراقب باشین و فاصلتون رو از وسایل حفظ کنید؛ چون گرمای بالاش باعث سوختن اجسام نزدیکش میشه. بنابراین این آتش بازی به درد فضای بسته به هیچ عنوان نمیخوره.. از این وسایل میشه برای جشن عروسی، افتتاحیه، اختتامیه، چهارشنبه سوری و اعیاد مذهبی استفاده کرد.

از وسایل آتش بازی گرم میشه به آبشارهای گرم اشاره کرد که انواع و ویژگی های مختلفی دارن مثل: حجم نورافشانی، ارتفاع و زمان سوزش و… ، بعضیاشون هم افکت ها و جلوه های خاص و متفاوتی دارن که باعث میشن جشن و مراسماتون خیلی زیباتر بشه.

کاربرد محصولات آتش بازی زمینی در مراسم در فضای باز
نمونه ای ازکاربرد لوازم آتش بازی زمینی(آبشار) در محیط باز
انواع لوازم آتش بازی سرد
آبشار های سرد

کاربرد وسایل آتش بازی سرد

آتش بازی سرد، نوع جدیدی از آتش بازیه که نه انفجاری داره، نه سر و صدا، حتی دود و بوی بدی هم نداره. برای همین امروزه تو مراسمای مختلف بیشتر از این نوع آتش بازی استفاده میکنن چون هم امن تر از آتش بازی سنتی و گرم هست هم اینکه دارای نور افشانی درخشان تر و قشنگی تری هستن.

وسایل آتش بازی سرد دارای گرمای کمتری هستن وجرقه های آتش زا و مشتعل ندارن. به همین دلیل هیچ آسیبی هم به اجسام اطراف خودشون نمیرسونن. کارکردشون هم با استفاده از دستگاه ریموت و یک باطری قلمیه که امن و قابل کنترل هستن. یعنی از راه دور با کنترلی که دارن انفجار انجام میشه. به خاطر همین میشه همه جا، قرارش داد و از راه دور، وقتی زمان استفاده ش رسید، ازش استفاده کرد.

این لوازم انقلابی در وسایل آتش بازی بودند چرا که در فضاهای بسته و باز میتونستین ازش استفاده کنین و نگران سوختن لباس و دود و … نباشین. در ورودی سالن ها معمولا از این نوع از لوازم آتش بازی استفاده میشه که لباس عروس نسوزه.

این آتش بازی چون بی خطره و آلودگی هم نداره میشه تو فضای بسته و حتی داخل خونه هم ازش استفاده کرد. از این وسایل برای جشن تولد و عروسی، افتتاحیه، اختتامیه و چهارشنبه سوری هم میشه استفاده کرد.

حالا که با کاربرد وسایل آتش بازی آشنا شدین امیدواریم که بتونید با دقت بیشتری این وسایل رو انتخاب کنید و ازشون لذت ببرید.

آبشار سرد برقی
آبشار سرد برقی چینی

برای استعلام قیمت عمده وسایل آتش بازی به صفحه لوازم آتش بازی مراجعه کنید.


1 نظر
منیب امانی
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
سلام من منیب امانی هستم به نظر من اینا مثل ترقه ابشاری هستند

شما هم نظر خود را برای ما بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


  • کاربرد محصولات آتش بازی