ArabicEnglishPersian

راهنمای خرید کیک تولد، چطور بهترین کیک تولد را سفارش دهیم؟

۲۰ مهر ۱۴۰۱

اینجا راهنمای خرید کیک تولد و اینکه چطور میشه بهترین کیک تولد رو بر حسب بودجه و مزه و سایز و مناسبت و …. سفارش داد رو به تفصیل براتون توضیح دادیم.

در انتهای این مقاله هم قنادی هایی که میتونید کیک تولد سفارش بدین و در زمینه خرید کیک تولد معروف هستند رو معرفی کردیم.

قبل از هرچیزی باید بدونیم صاحب تولد چی دوست داره و چه کیکی رو ترجیح میده.  اما اگه میخواین سورپرایزش کنید باید ببینید به چه چیزهایی علاقه داره و سلیقه اش چیه ؟!
حالا میریم که وارد جزییات بشیم و جز به جز فاکتور های مهم دخیل در کیک تولد رو توضیح بدیم. 

راهنمای خرید کیک تولد: بودجه خرید

مهم ترین چیز در خرید کیک تولد احتمالا بودجه ای که برای خرید کیک تولد کنار گذاشتیم هست. انتظارمون رو از خرید کیک تولد باید بر حسب بودجمون کاهش یا افزایش بدیم. مثلا اگه بودجه ی کمی رو برای کیک تولد در نظر گرفتیم باید بیخیال کیک های بزرگ یا چند طبقه بشیم و به یه کیک یکی دو کیلیویی اکتفا کنیم. 

راهنمای خرید کیک تولد: اندازه و وزن کیک

کیکی که می خرید حتما باید بر حسب تعداد مهمون هایی باشه که دعوت کردین. مقدار کیک باید متناسب باشه نه اونقدر کم که به هرکس یه برش کوچک برسه و نه انقدر زیاد که بعد جشن مقداری ازش اضافه بیاد.

معمولا به ازای هر نفر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم کیک در نظر گرفته میشه. توجه کنید که اگر مهمون هاتون کیک زیاد دوس دارن به ازای هر نفر ۳۰۰ گرم در نظر بگیرید.

از قبل متناسب با تعداد مهمونا اندازه و وزن کیک رو حدودی تخمین بزنید اگر تعداد رو می دونید ولی نمی دونید که چقدر باید سفارش بدین بهتره که از قنادی یا سایتی که قصد دارید خرید کنین کمک بگیرین.

معمولاً کیک های تولد کیلویی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومن هست که با توجه به فیلینگ و قنادی و محل زندگی قیمت هر کیلو کیک متغیر هست.

راهنمای خرید کیک تولد: شکل و نوع کیک

طرح کیک یکی از ویژگی هایی هست که روی شکل و نوع کیک تاثیرگذار هست. بیشتر کیک های تولد به ۳ شکل مربع و دایره و مستطیل هستند. طرح هایی هم هستن که خاص ترن و در شکل هایی غیر از شکل اصلی درست میشن. برای انتخاب کیک تولد سلیقه و علایق شخصی که تولدش هست خیلی خیلی مهمه و باید نظر و علایق اون در نظر گرفته بشه. مثلا اگه شخصی که تولدشه یه کودکه و عاشق یک نوع بستنی خاص هست، میشه به جای کیک های معمولی براش کیکی به شکل بستنی سفارش داد که قطعا عاشقش میشه. 

 

راهنمای کیک تولد: شکل کیک تولد

راهنمای خرید کیک تولد: عطر و طعم کیک تولد

در انتخاب طعم و بوی کیک تولد نظر جمع باید رعایت بشه. اگه نمیدونید مهمون ها چی دوس دارن که در اکثر موارد هم نمی دونید میتونید از کیک هایی با طعم پرطرفدار استفاده کنید. کیک های نیمه وانیلی، نیمه شکلاتی و کیک های مربایی و خامه ای معمولا بین همه محبوب هستن.

ولی اگر مثلاً کیکی بگیرید با طعم کره ی بادام زمینی و مقدار زیادی هم توش استفاده شده باشه احتمال اینکه آخر سر کیک زیادی براتون بمونه زیاده!

راهنمای خرید کیک تولد: هماهنگی تم تولد و کیک تولد

اگر تم خاصی برای مهمونی تون در نظر دارین پس بهتره که رنگ و طرح کیک هم هماهنگ با اون انتخاب کنید. برای تم مهمونی ایده های زیادی هست.

مثلاً برای پسرا شما میتونید با توجه به تیم فوتبال مورد علاقشون یا شخصیت ها و قهرمان های کارتونی ای که دوست دارن مثل بتمن، مرد عنکبوتی، بن تن و … یا هر چیز دیگه ای که بهش علاقه دارن تم رو انتخاب کنید.
برای دخترا میشه از تم های شخصیت های کارتونی و پرنسس ها، فرشته ها، گل و … استفاده کنید. البته امروزه تم هایی مثل یونیکورن و فلامینگو بین دخترها خیلی محبوب شده و ترجیحشون استفاده از این تم هاست.

اگر هم قصدتون گرفتن کیک ساده است میتونید رنگ خامه ها، مدل تاپرها (عروسک کیک، شمع و …)، مواد تزیینی کیک رو جوری انتخاب کنید که با نوع و رنگ تم انتخابیتون هماهنگ باشه.

البته گاهی هم برعکس این قضیه پیش میاد. شما یک کیک خاصی رو دوس دارین و تم رو بر اساس کیک تولد انتخاب می کنید. 

راهنمای خرید کیک تولد - خرید کیک تولد

طرح کیک

تو انتخاب طرح کیک برای متولد باید به علایق و سلیقه هاش، جنسیت و سن و سالش توجه ویژه ای بشه.
با دونستن این ویژگی ها انتخاب و خرید کیک براتون خیلی آسون تر میشه و هم اینکه میزان توجه و علاقتون رو به متولد نشون میدین.

راهنمای خرید کیک تولد: نوشته ی روی کیک

مشهور ترین و متداول ترین متن برای کیک تولد عبارت “تولدت مبارک” هست که اسم فرد رو هم کنارش مینویسن و بهش تولدش رو تبریک میگن. 

اما شما برای اینکه تنوعی بدین و خلاقیت داشته باشین میتونین از عبارت های دیگه ای استفاده کنید مثلاً به یکی از ویژگی های شخصیتی فرد یا یکی از خصوصیاتش که براتون جالب و متفاوته اشاره کنید تا نوشته ی روی کیک متفاوتی داشته باشین. مثلا بگین مهندس جان تولدت مبارک!

البته نباید در نوشتن متن افراط کرد و متن طولانی رو روی کیک نوشت. یه متن کوچیک و شیک که شخصی که تولدش هست رو خوشحال کنه.

راهنمای خرید کیک تولد- خرید کیک تولد

راهنمای خرید کیک تولد: نکات خرید کیک

۱) شما باید کیک تولد رو از نوعی انتخاب کنید که در خنک و تازه نگه داشتنش مشکلی نداشته باشین. منظور از این نکته این هست که اگه جشن تولدتون جایی به غیر از خانه هست، مثلا شرکت یا یه محیط باز، قابلیت این رو داشته باشین که کیک رو بدون اینکه خراب بشه حملش کنید. یا مثلا ممکنه مهمونی توی خونه باشه اما کیک اونقدر بزرگ باشه که توی یخچال جا نشه. تو این حالت ها حتما باید برای خنک و تازه نگه داشتن کیک تا شروع تولد یه فکری بکنید. پس بهتره کیکی انتخاب کنید ذوب نشن و شکلشون به هم نخوره. کیک های فوندانتی بهترین گزینه برای این شرایط هستن. چون سخت ذوب میشن و تغییر شکل نمیدن.

۲) اگه صاحب تولد یا مهمان هاتون به مواد غذایی خاصی آلرژی دارن یا محدودیت های رژیمی دارن باید موقع سفارش کیک این موارد رو هم در نظر بگیرین. مثلاً برای افراد سالمند بهتره از کیک هایی با شیرینی کمتر استفاده شه.

انتخاب قنادی

خب یکی از بدترین اتفاقایی که روز تولد ممکنه بیفته و خوشی همه ی لحظه هارو از بین ببره تاخیر توی آماده شدن کیک یا یکی نبودنش با طرح انتخابیه! این موضوع خیلی مهمه پس بهتون پیشنهاد میدم اصلا ریسک نکنید و از قنادی ای سفارش بدین که تو تحویل به موقع و همچنین در زمینه ی یکسان بودن طرح نهایی کیک با طرح مطلوب مشتری، مشهور و زبانزد باشه.

اگر اولین بارتونه میخواین از یک قنادی یا وبسایت فروش آنلاین، کیک سفارش بدین قبلش خوب نمونه کارها و قیمت هاشو بررسی کنید و حتماً از دیگران راجع به کیفیتش بپرسین.
بعضی قنادی ها آلبوم ها و طرحاشون محدوده اگر دنبال کیک متفاوتی هستین میتونید سراغ قنادی ها یا وبسایت هایی برین که تنوع بالایی تو طرح و مدل ها دارن و حتی کیک های سفارشی هم براتنون میپزن.

در مقاله قنادی های معروف تهران ما به معرفی تعدادی از قنادی های خوب و معروف تهران پرداختیم که خوندنش توی انتخاب قنادی میتونه کمکتون کنه.


1 نظر
کوثر
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
کیک دو تلقی میخام ولی خوب باش

شما هم نظر خود را برای ما بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


  • راهنمای خرید کیک تولد