ArabicEnglishPersian
طاق بادکنک

آموزش طاق بادکنک و بادکنک آرایی نامنظم

۲۳ مهر ۱۴۰۱

طاق بادکنک یکی از جذاب ترین تزیین ها برای تولد و بسیاری از مراسم های رسمی و غیر رسمی میتونه باشه. 

تو این نوشته قصد داریم آموزش بادکنک آرایی نامنظم برای طاق بادکنک و درست كردن بادكنك ارايي طاق بادکنکی رو به ساده ترین روش بهتون آموزش بدیم.

شاید فکر کنید که این طرز درست کردن طاق بادکنک خیلی سخت باشه یا هزینه خیلی زیادی داشته باشه ولی باید بهتون بگم که اصلا اینطور نیست. ما قراره که تو این نوشته براتون طرز درست كردن بادكنك ارايي طاق بادکنک رو با وسایل ساده و در دسترس توی خونه بهتون آموزش بدیم و یه آموزش طاق بادکنک ساده رو در خدمتتون باشیم:

طاق بادکنک : لوازم لازم

  • چسب نواری پهن
  • قیچی
  • بادکنک
  • چسب بادکنک

نقش اصلی رو در درست کردن طاق بادکنک، بر عهده ی نوار چسب هست. البته به جای نوار چسب می تونید اصولی تر و با نوار بادکنک (نوار بادکنک آرایی) هم طاق بادکنکی بسازید. چون قصد ما این هست که با کمترین هزینه و با وسایل توی خونه قادر به درست کردن طاق بادکنک باشید در اینجا تصمیم گرفتیم طاق بادکنک رو با نوار چسب آموزش بدیم. البته در انتهای مقاله به آموزش بادکنک آرایی با نوار بادکنک و طرز استفاده از نوار بادکنک آرایی رو هم آموزش دادیم. 

درست کردن نوار بادکنک با نوار چسب

نوار چسب پهن رو یک مقدار بیشتر از چیزی که برای طول طاق بادکنک در نظر گرفتیم باز میکنیم. حالا تا میزنیم و یه دور دیگه هم برمیگردونیم روی نوار چسب. یعنی نوار چسب رو دولا میکنیم. 

همونطور که میدونید نوار بادکنک یه سری سوراخ روش داره که انتهای بادکنک ها توش قرار میگیره و یه ردیف بادکنک رو منظم رو خودش جا میده. پس ما هم مثل نوار بادکنک آرایی، یه سری سوراخ های منظم روی نوار چسب دولایی که ساختیم ایجاد میکنیم. سوراخ باید ریز باشه که انتها بادکنک رد شه ازش اما دیگه در نیاد و بادکنک رو بتونه حفظ کنه رو خودش. سوراخ رو میشه با قیچی زد. (نگران نباشید تو ویدیوی زیر همه چی رو به صورت تصویری نشون دادیم). 
هر سوراخی که ایجاد کردیم یه بادکنک از توش رد می کنیم. بادکنک دوم رو در جهت مخالف بادکنک اول روی سوراخی کنار سوراخ بادکنک اول قرار میدیم. با همین روال بادکنک ها رو یکی پس از دیگری روی نوار بادکنک خودمون قرار میدیم. این کار رو تا جایی انجام میدیم که به طول مد نظرمون از طاق بادکنکی برسیم. اگه نوار بادکنک آرایی مون طول کوتاهی داشت میشه دوباره با نوار چسب تا زده بهش پیوند بزنیم و بلندترش کنیم.

بعد از این مرحله ی زدن بادکنک ها روی نوار بادکنک آرایی خودمون و حاصل شدن طول مطلوب طاق بادکنک آماده ی نصب میشه و میتونیم با استفاده از چسب بادکنک اون رو به هر جایی که دوست داریم بچسبونیم. برای نصب طاق بادکنک هم میشه از چسب بادکنک استفاده کرد و هم با استفاده از نخ. این مورد به خودتون بستگی داره.

همان طور که تو ویدیو خواهید دید میشه برای تزیین بیشتر طاق بادکنک از گل یا گیاه در اطراف طاق بادکنکی خودمون استفاده کنیم تا جلوه ی بهتری به بادکنک آرایی خودمون بدیم.

برای درک بهتر ویدیو آموزشیش رو هم براتون گذاشتیم که با دقت مراحل رو ببینید و مشکلی نداشته باشید.

آموزش ساخت طاق بادکنکی

این طاق بادکنکی برای دکورهای تولد، جشن نامزدی، جشن عقد و کلاً مراسم هایی که توی خونه برگزار میشه خیلی کاربرد داره.

به این طرز درست كردن بادكنك ارايي طاق بادکنک، به اصطلاح طاق بادکنی منظم میگن و علتش یکسان بودن بادکنک هایی هست که طاق بادکنی ازش درست شدن. در ادامه هم آموزش بادکنک آرایی نامنظم رو خواهیم داشت. 

آموزش بادکنک آرایی نامنظم

با شنیدن اسم آموزش طاق بادکنک نامنظم احتمالا حس کردین که منظورمون طاق بادکنکی شلخه و نامنظم هست اما این نکته رو به یاد داشته باشید که چیزی که باعث زیبایی بادکنک آرایی میشه مرتب بودن و منظم بودن بادکنک آرایی هست.

خب بریم که طرز درست كردن بادكنك براي تولد به صورت نامنظم رو بهتون آموزش بدیم. 

اول بگیم که منظور از نامنظم بودن این نوع بادکنک آرایی اینه که سایز بادکنک ها بر خلاف روش قبل دیگه یکسان نیست و قراره ضمن شیک بودن کار، از بادکنک های غیر یکسان استفاده کنیم و عمدا همه چی رو نامنظم کنیم.

پس بادکنک های مختلف رو تهیه میکنیم و در سایز های متفاوت شروع به باد کردنشون میکنیم. سایز بزرگ و کوچک باید وجود داشته باشن تا کار نهایی زیباتر بشه. حالا به وسیله ی نخ به هم وصلشون میکنیم. 

حالا اگر بخوایم برای دکور پشت استفاده کنیم و به دیوار بچسبونیمش هم میتونیم از نخ استفاده کنیم. همچنان میتونید مثل چیزی که بالاتر برای طاق بادکنکی منظم گفتیم، از نوار بادکنک یا نوار چسب هم برای درست کردن طاق بادکنک استفاده کنید.

این طاق بادکنک به نظر من که شیک تر و زیباتر از نوع قبلی هست. با یک ذره خلاقیت در ترکیب رنگ های بادکنک ها یا استفاده از بادکنک های متنوع پاستلی و کروم میتونید طاق های متنوع و جذابی بسازین.

اگر برای مراسم های خاصی بادکنک آرایی میکنین میتونین توی ترکیب رنگ و انتخاب مدل بادکنک ها به اون مراسم توجه بکنین. مثلاً برای ولنتاین میشه از بادکنک های قلبی و قرمز و اینا استفاده کرد.
یا برای برای یلدا از بادکنک های فویلی طرح هندوانه و همچنین تو ترکیب رنگاش میشه از بادکنکای رنگ سبز و قرمز استفاده بیشتری کرد.

آموزش بادکنک آرایی با نوار بادکنک

این آموزش فرقی با آموزش های قبلی نداره. فقط به جای استفاده از نوار چسب از نوع واقعی نوار بادکنک استفاده میکنیم. نوار بادکنک آرایی یک نوار پلاستیکی طلقی هست که از سوراخ های زیادی تشکیل شده و مخصوص بادکنک آرایی هست. در شکل زیر میتونید ببینید.

نوار بادکنک
نوار بادکنک
نوار بادکنک آرایی
نوار بادکنک آرایی

تو مقاله تزیین و بادکنک آرایی میتونید با مدل های دیگه ی تزیین با بادکنک آشنا بشین.


6 نظر
افسون
۱۴۰۲/۰۹/۱۲
خوب بود ولی کاش در آموزش از دو رنگ بادکنک استفاده می شد
۱۴۰۲/۰۹/۱۲
خوب بود ولی کاش در آموزش از دو رنگ بادکنک استفاده میشد تا آموزش بهتر باشد
۱۴۰۲/۰۷/۱۶
خیلی خیلی عالی بود ممنون از توضیحات خوبتون
۱۴۰۲/۰۳/۲۹
خیلی بد
مهتاب
۱۴۰۱/۱۲/۶
عالی بود ممنون
نادر
۱۴۰۱/۰۸/۳
سلام. عالی هسین خیلی حال میکنم با این اپ.

شما هم نظر خود را برای ما بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


  • طاق بادکنک