ArabicEnglishPersian

بادکنک آرایی ستونی، ستون بادکنکی [ساخت میله بادکنک آرایی]

۲۳ شهریور ۱۴۰۱

قصد داریم بهتون بادکنک آرایی ستونی که به ستون بادکنکی یا میله بادکنک آرایی معروف هست رو آموزش بدیم. قراره یه بادکنک آرایی ستون مانند یا میله مانند از بادکنک ها داشته باشیم که حتما در جشن های تولد یا افتتحایه ها زیاد دیدین.

ستون بادکنکی به شدت به تزیین جشن تون کمک میکنه و جشن رو زیباتر میکنه. احتمالا فکر میکنید که بادکنک آرایی ستونی خیلی سخت و پیچده س و ساخت اونف کار هر کسی نیست. اما اینجا  آموزش بادکنک آرایی ستونی رو براتون آماده کردیم که بر حسب ترکیب رنگ های بادکنک ها میتونید برای تولد پسر یا دختر یا افتتاحیه های مختلف استفاده کنید.

ساخت میله بادکنک آرایی
ستون بادکنکی

ستون بادکنکی: لوازم لازم

  • بادکنک رنگی
  • نخ یا روبان یا میله
  • تلمبه بادکنک

ویدیویی رو در انتهای آموزش برای فهم بهتر و رفع ابهامات براتون آماده کردیم که اگه متن رو متوجه نشدید میتونید به ویدیو مراجعه کنید که خیلی ساده ساخت بادکنک آرایی ستونی رو بهتون نشون میده.

توی ویدیو آموزش، از دو رنگ برای ساخت میله بادکنک آرایی استفاده شده. ما هم آموزش رو با دو رنگ ادامه شروع میکنیم. 

برای ساخت میله بادکنک آرایی ما نیاز داریم که بادکنک هارو یکسان باد کنیم و ۲تا ۲تا به هم گره بزنیم تا شکل گل در بیاد. در مورد انتخاب رنگ بادکنک ها میتونیم خیلی ساده فقط از یه رنگ استفاده کنیم یا میتونیم از بادکنک هایی با رنگ های مختلف استفاده کنیم. پیشنهاد ما اینه که حتما رنگ بندی های مختلف رو در ساخت ستون بادکنکی تون استفاده کنید. خیلی زیباتر میشه.

وقتی میخوایم بادکنک هارو گره بزنیم جوری گره میزنیم که دو رنگ همرنگ، روبروی دو رنگ دیگه باشه. یعنی مثلاً شما از بادکنک نارنجی و سفید دارین استفاده میکنین دوتا سفیداتون تو یک ردیف باشن دوتا نارنجیم تو یک ردیف و اینا روبروی هم باشن.

خب حالا اگر میله داشته باشیم که بادکنک هارو دور میله گره میزنیم ولی اگر نبود هم از روبان بادکنک هم میشه استفاده کرد و بادکنک هارو به هم دیگه گره میزنیم. گره ای که می زنیم باید جوری باشه که حالا ترتیب بادکنک ها برای ردیفشون یکی در میون بشه و ضربدری روبروی هم بیفته و رنگ هاشون و یک حالت مارپیچ قشنگی بهشون میده. (اگه متوجه نمیشید نگران نباشید ویدیو کاملا واضح ساده و کوتاه همه چی رو نشون میده)

تا هر ارتفاعی که دوست دارین این بادکنک هارو روی هم قرار میدین. خب ستون بادکنکی ما حاضره برای بالای ستون هم میشه هم از یک بادکنک لاتکس بزرگتر استفاده کرد هم با بادکنک های فویلی شکلی که به با تم تولدتون هماهنگی داشته باشه استفاده کنید..

همونطور که قبلا اشاره کردیم، کاربرد ستون بادکنکی فقط جشن های تولد نیست و  جاهای مختلف دیگه مثل افتتاحیه فروشگاه ها هم کاربرد داره.

ستون بادکنک آرایی:  ویدیو آموزش ساخت ستون بادکنکی

همونطور که قول داده بودیم ویدیو آموزشی ساخت ستون بادکنکی رو براتون آماده کردیم. تو این ویدیو دو مدل آموزش ستون بادکنکی وجود داره که یک مدل رو بالا به تفصیل براتون توضیح دادیم. دومی هم در ادامه میگیم.

تو مدل دوم  وقتی داریم بادکنک هارو دوتا دوتا بهم گره میزنیم که یک گل ۴تایی به وجود بیاد رنگ های یک رنگ روبروی هم قرار میگیرن یعنی ضربدری گره می زنیم. وقتی بادکنک هارو دور میله قرار میدیم و گره میزنیم رنگ های همرنگ کنار هم قرار میگیرن. در قرار دادن بادکنک ها روی هم دیگه میتونیم یه حالت چرخشی هم بهش بدیم که تو کار نهایی نمای قشنگتری داشته باشه. 

در نهایت می بینیم که دو ردیف دو ردیف از بادکنک های یکرنگ کنار هم قرار گرفتن. انتهای ستون هم مثل قبلی هم میشه بادکنک لاتکس گذاشت هم فویلی که انتخابش بر حسب سلیقه و احتمالا تم تولد شماست.

ستون بادکنکی رو میشه با استندهای بادکنک به عنوان میله و بادکنک های هلیومی به جای بادکنک های لاتکسی هم درست کرد.

برای ساخت بادکنک آرایی ستونی هلیومی باید همه ی بادکنک هارو از گاز هلیوم پر کنید و انتهاشم یک وزنه سنگین بزارین که روی زمین ثابت بمونه. تصویر زیر رو ببینید.

نکات مهم برای تزیین بادکنک آرایی ستونی (ستون بادکنکی)

در ستون بادکنکی توجه به سن و سلیقه افراد خیلی مهمه.

اگر ستون بادکنکی قراره برای تولد یک کودک ساخته بشه، بهتره به کلیات بادکنک آرایی ستونی توجه کنید و سعی کنید ترکیب رنگ بادکنک برای تولد شخص شادتر باشه. 

ولی اگر ستونی بادکنکی رو برای یک بزرگسال میخواید بسازید در این حالت باید به جزییات بیشتر توجه کنید. بزرگسالا دوس دارن بادکنک آرایی شون شیک و زیبا باشه. رنگ هایی که استفاده میشه شاید تو این حالت نباید زیادی شاد و جیغ باشه و باید سنگین و با وقار باشه. ستون های بادکنک هلیومی بیشتر مورد توجه بزرگسالاست تا بچه ها پس باید لحاظ کنید.

ترکیب رنگ بادکنک برای تولد پسر برای ساخت ستون بادکنکی میتونه از طیف رنگی آبی استفاده بشه در حالی که برای تولد دختر ها بهتره از ترکیب رنگی صورتی استفاده بشه. نکته مهم اینه که بادکنک ها باید با رنگ تم تولد هم کاملا هماهنگی داشته باشه و جوری نباشه که تم یه طیف رنگ دیگه ای داشته باشه و ستون بادکنکی یه طیف رنگ ناسازگار دیگه. اینطوری تو ذوق میزنه و زحمتتاتون برای ساخت ستون بادکنکی هدر میره.

میتونید از عروسک های بادکنکی هم توی این ستون ها استفاده کنید. یعنی بالای ستون ها به جای اینکه بادکنک ساده یا فویلی بزارین از حیوانات بادکنکی استفاده کنید. هم روی خود ستون ها میتونید بزاریدشون هم بالاشون.

برای تزیین تولد دختر بچه ها هم استفاده از طرح های عروسکی میتونه جذاب باشه. یعنی از بادکنک هایی استفاده بشه که این طرح های عروسکی رو دارن.

آموزش ساخت میله بادکنک آرایی یا ستون بادکنکی رو براتون ارائه دادیم. امیدواریم مفید بوده باشه براتون. 

در مقاله بادکنک برای بادکنک آرایی ما به توضیح راجع به بادکنک ها و مواردی که توی انتخابشون مهمه اشاره کردیم پیشنهاد میدم حتماً بخونید.


شما هم نظر خود را برای ما بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


  • ساخت میله بادکنک آرایی