ArabicEnglishPersian
راهنمای خرید شمع

راهنمای خرید شمع، بررسی انواع موم و انواع شمع

۱۹ شهریور ۱۴۰۱

در این نوشته قصد داریم که شما را با کیفیت شمع اشنا کنیم تا خرید شمع بهتری رو داشته باشین و سعی کردیم راهنمای خرید شمع به صورت جامع برای شما آماده کنیم.

شمع ایده آل از نظر کیفیت شمعی هست که دود و اشک کمتری داشته باشه و همچنین زمان بیشتری روشن بمونه. 

قبل از این که درباره این مورد صحبت کنیم ابتدا انواع مختلف ضمع های مصرفی رو به شما معرفی میکنیم

راهنمای خرید شمع

قبل از این که درباره این مورد صحبت کنیم ابتدا انواع مختلف ضمع های مصرفی رو به شما معرفی میکنیم.

 شمع های قلمی

این شمع ها همان شمع های عادی هستن که معمولا در وسط میز عروسی یا میز نهار قرا میدهیم. این نوع شمع ها در دو سایز ۲۰ و ۳۰ سانت تولید میشن.

راهنمای خرید شمع - شمع قلمی
شمع قلمی

برای دیدن تمامی رنگ های این محصول و خرید عمده شمع  قلمی با قیمت به روز لطفا به صفحه خرید عمده شمع قلمی مراجعه کنید.

شمع های استوانه

شمع های استوانه ای ممکن هست بیش از یک فیتیله داشته باشن. درسته که این شمع ها به شمع های استوانه ای معروف هستن اما لزوما تمام اشکال این نوع شمع ها به شکل استوانه نیست و در شکل های مربعی، لوزی و چند ضلعی هم در بازار در دسترس هستند اما غالب این شمع ها به صورت استوانه اند تا سوختن بهتری داشته باشند.

شمع های استوانه برای روشنایی اتاق در زمان تاریکی و نیز مراقبه کاربر زیادی دارن و محبوبن.

ست شمع استوانه اکلیلی قرمز
ست شمع استوانه اکلیلی قرمز

برای الاع از قیمت عمده این محصول میتوانید به لینک خرید عمده شمع استوانه ای مراجعه کنید

شمع های لیوانی

این نوع شمع ها شکل ظرفی که در داخل آن قرار دارند را میگیرند و معمولا داخل یک ظرف شیشه ای پر شده اند

راهنمای خرید شمع: شمع لیوانی
شمع لیوانی

شمع لیوانی معمولا در رستوران ها یا مکان هایی مثل اون کاربرد زیادی داره و دلیلش هم امنیت زیاد و این که اطراف خودش رو کثیف نمیکنه هست.

یکی دیگه از ویژگی های شمع های لیوانی قابلیت شارژ اون ها هست. یعنی هر بار که شمع تا انتها سوخت، میشه دوباره فیتیله توش قرار داد و از نوع استفاده کرد. 

شمع های کلیسایی 

این نوع شمع ها که به صورت استوانه ای بوده و در داخل یک لیوان قرار دارند

تفاوت آنها با شمع های استوانه ای آن است که پخش نور بهتری دارند

خب حالا که با انواع پر استفاده شمع در بازارهای ایران آشنا شدیم بریم سراغ اجزای سازنده و تشخیص کیفیت هر شمع:

راهنمای خرید شمع : انواع موم شمع

نکته ای که در مورد موم شمع اهمیت داره اینه که موم های مختلف دارای دمای ذوب متفاوتی هستن. همچنین نسبت به مواد افزودنی واکنش های مختلفی نشون میدن.

طبق یک قاعده فیزیکی هر چی دمای ذوب یک موم پایین تر باشه اون موم نرم تره.

پارافین

پارافین یه نوع پرکاربرد موم شمعه، این نوع موم دارای دمای ذوب های متفاوتی هست که امکان استفاده اون رو در تمام انواع شمع های گفته شده میده و دست شمع ساز برای استفاده از اون کاملا بازه. پارافین دارای روغن های طبیعی نیست و به همین دلیل نمیتونه مثل موم های دیگه که پایه ی طبیعی دارن معطر باشه. هر چقدر هم تلاش بشه که به پارافین روغن معطر اضافه بشه تا پارافین معطر بشه، در نهایت روغن معطر به صورت یه لایه جدا از پارافین قرار میگیره. 

موم عسلی

این نوع موم که از اسم آن پیداست از عسل تهیه میشه و بسیار معطر و خوش بو هم هست و یکی از ویژگی های اون اینه که خیلی آروم میسوزه اما به دلیل قیمت بالای اون خیلی کم ازش استفاده میشه.

موم حیوانی

موم حیوانی همونطور که از اسمش مشخصه از چربی بدن حیوانات ساخته میشه. این نوع موم ارزون ترین و بی کیفیت ترین نوع موم موجود هست. موم حیوانی دود زیاد و بوی نامطبوعی در هنگام سوختن داره و دمای ذوب اون هم به شدت پایینه و همین عامل باعث میشه خیلی زود تر از موم های دیگه بسوزه و تموم بشه. 

نمونه شمع های حیوانی که البته با یه مقدار پارافین هم مخلوط شده رو حتما در مراسم شام غریبان دیدین. خریداری این نوع شمع ها توصیه نمیشه. مگر برای مصارف دم دستی و بی اهمیت. جهت شناسایی این نوع شمع ها هم باید بدونید که شمع با موم حیوانی نرم تر از شمع با پارافین هست و البته دود بیشتری هم نسبت به شمع های پارافینی داره.

ژل

این نوع موم دارای نقظه ذوب بالایی است و معمولا در کار های تزیینی از اون استفاده میشه. علت استفاده از این نوع موم شفاف و بی رنگ بودن اون هست و معمولا در شمع هایی استفاده میشه که توی شمع جسمی قرار گرفته.

شمع ژله ای
شمع ژله ای

موم سویا

این نوع موم که قیمت معقولی هم داره نسبتا تمیز میسوزه و قابلیت مخلوط شدن با روغن های طبیعی را داره. از این نوع موم در شمع های معطر استفاده میشه و نقطه ذوب های خیلی متفاوتی رو داره و میتونه برای انواع شمع مورد استفاده قرار بگیره. امروزه با افزایش رو آوردن به شمع های معطر استفاده از این نوع موم هم افزایش پیدا کرده.

یکی از پرمصرف ترین استفاده از موم سویا در شمع های وارمر معطر هست.

برای این که بتوانید از طریق ظاهر کیفیت موم شمع را تشخیص دهید لطفا به مقاله نحوه تشخیص جنس شمع مراجعه کنید.

راهنمای خرید شمع : فیتیله شمع

شمع ها دارای فیتیله های متفاوتی هستن که باید با توجه به نوع آنها استفاده بشن گاهی برای ارزان تر بودن شمع از فیتیله های دیگر استفاده میشه که موجب کاهش کیفیت شمع میشه.

فیتیله تخت

این نوع فیتیله ها نوعا بافته شده و از سه فیبر تشکیل میشن. فیتیله تخت به طور دائم میسوزه و با سوختن طول آنها کاهش می یابد و معمولا برای شمع های بلند استفاده میشوند

فیتیله مربعی

این نوع فیتیله ها ضخیم تر از نوع قبل هستند و گزینه خوبی برای شمع های با اسانس هستند . این نوع فیتیله ها هنگامی که در شمع هستند همانند قبلی به پت پت زدن نمی افتند و بهتر میسوزند

افزودنی های به شمع باعث میشوند که جلوی دسترسی شمع به موم گرفته شود و علاوه بر این که دود میکنند به پت پت بیفتند این نوع نیز در شمع های بلند زیاد استفاده میشوند

فیتیله فلزی

در فیتیله های فلزی نواری از جنس فلز در وسط آنها قرار داره که باعث میشه که در شمع هایی که از این نوع فیتیله استفاده میکنن، فیتیله تغییر جهت نده و در جای خود ثابت بمونه. این نوع فیتیله معمولا در شمع های پر شده زیاد استفاده داره چون که وقتی زیر فیتیله موم ذوب میشه فیتیله های معمولی خم میشه و خاموش میشه.

این نوع فیتیله ها از خم شدن فیتیله و جابه جایی اون جلوگیری میکنه. در ادامه عکسهایی رو تهیه کردیم که میتونید نوار فلزی داخل فیتیله رو به وضوح ببینید.


شما هم نظر خود را برای ما بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


  • راهنمای خرید شمع