ArabicEnglishPersian
باز کردن مغازه تولدی

باز کردن مغازه تم تولد، راه اندازی مغازه لوازم قنادی [راهنمای جامع]

۱۲ شهریور ۱۴۰۱

مغازه تم تولد (مغازه وسایل تولد) یکی از جذاب ترین مغازه هایی هست که اخیرا در ایران به وجود اومده و مشتریان ثابت خودش رو داره که هر روز بیشترم میشن.

در این نوشته قصد داریم شما رو با نکات لازم برای راه اندازی مغازه تم تولد یا اضافه کردن لوازم تولد به مغازه قنادی و در کل شغل تم تولد آشنا کنیم.

در این نوشته قراره تمام سوالات زیر رو به اضافه کلی سوال دیگرو به طور دقیق پاسخ بدیم:

  1. شروع کار تم تولد از کجاست؟
  2. سرمایه اولیه برای مغازه تم تولد حدودا چقدر است؟
  3. سود فروش تم تولد چقدر است؟
  4. راه اندازی مغازه لوازم قنادی چه مراحلی دارد؟
  5. سرمایه اولیه لوازم قنادی چه قدر است؟
  6. درصد سود لوازم قنادی چقدر است؟
  7. وسایل مورد نیاز برای مغازه لوازم قنادی چه هستند؟
  8. چگونه میتوانیم یک مغازه کادویی باز کنیم؟
  9. وسایل مورد نیاز مغازه تم تولد چه هستند؟
  10. دکور مغازه تم تولد به چه شکلی باید باشد؟
  11. میخوام مغازه تم تولد بزنم چیکار باید بکنم؟

شروع کار تم تولد مغازه لوازم تولد از کجاست؟

مراحل باز کردن مغازه لوازم تولد مثل خیلی از مغازه های دیگه ست. یه مغازه اجاره می کنید، دکوراسیون مغازه تم تولد تون رو متناسب با دکور روز مغازه های تم تولد می چینید. لوازم تولد ترند و متناسب با محله ای که مغازه تون رو راه اندازی کردین رو تهیه می کنید و تمام. 

حالا هر کدوم از مراحلی که گفتیم جزییاتی دارن که در ادامه بهش دقیق می پردازیم.

سرمایه اولیه برای مغازه تم تولد حدودا چقدر است؟

اول از همه لازمه بگم که این نوشته در شهریور ۱۴۰۱ نوشته شده و قیمت ها متناسب با این زمان هستن.

برای افتتاح یک مغازه تم تولد شما مقداری هزینه برای اجاره و دکور مغازه تم تولد تون دارین. مقداری هم سرمایه برای پر کردن مغازه نیاز دارین که شامل لوازم تولد و تم تولد و بادکنک و خلاصه هر چی که به تولد و جشن مربوطه هست.

در مورد اجاره مغازه ما نمیتونیم حرفی بزنیم چرا که وابسته به مکانی هست که شما انتخاب می کنید و قطعا متراژی که مغازه لوازم تولد قراره داشته باشه.

اما درباره دکور مغازه لوازم تولد میتونیم بگیم که حداقل بین ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان لازمه. خیلی واضحه که هر چی مغازه شما در محله لاکچری تر باشه میزان هزینه دکور شما بیشتر میشه.

در مورد سرمایه ای هم که برای کالا ها نیاز دارید باز وابسته به محل مغازه تون هست.عموما مغازه هایی که در شهرهایی جز تهران هستند تنوع تم تولد بالایی دارند. اما مغازه هایی که در محله های لوکس یا شهر تهران هستن معمولا شوخی و اسباب بازی هم باید تهیه کنن.

پر کردن یک مغازه با تم تولد و سایر لوازم تولد مثل شمع، کلاه و … حداقل حدود ۸۰ ۹۰ میلیون تومان سرمایه نیاز داره. البته که شما میتونید از بازار تهران حدود ۱۰ درصد بالاتر به صورت چکی هم خرید کنید. پس از این بابت خیالتون میتونه راحت باشه.

اگر مغازه شما در یک محله لاکچری هست پر کردن مغازه زیر ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برنمیداره. هر چی محله لاکچری تر و گرون تر، لوازم تولد بیشتر و با کیفیت تر و گرون تر.

سرمایه اولیه برای مغازه تم تولد
سرمایه اولیه برای مغازه تم تولد

سود فروش تم تولد و لوازم تولد چقدر است؟

همون طور که احتمالا میدونید در هر صنفی یک سری کالاهای پرمصرف وجود دارند که قیمت اونها برای مصرف کننده کاملا مشخص شده است و سود کمی دارن. اما در این بین محصولاتی هم هستن که خیلی جدیدن و مشتری از قیمت اونها اطلاعی نداره و به همین خاطر سودشون بالاتره.

همچنین در محله های لاکچری عموما به دلیل هزینه بالای اجاره مغازه، سود مغازه کادویی بیشتر از مغازه های مشابه در محله های پایین تر هست.

اگر بخوایم به صورت کلی یک عدد به شما بدیم باید بگیم که سود فروش لوازم تولد حدود ۱۰۰ درصد هست.

وسایل مورد نیاز مغازه تم تولد رو از کجا باید تهیه کنم؟

در گذشته کالاهای تولدی کاملا به صورت وارداتی بودند و از تامین کننندگان در بازار تهیه می شدند. از سال ۹۶ به بعد به دلیل افزایش قیمت دلارو تحریم های واردات لوازم تزیینی، تولید این لوازم در ایران رونق گرفت. به طوری که در حال حاضر بیش از ۵۰ تولید کننده لوازم تولد در ایران وجود دارن که به صورت کارخانه ای و کارگاهی فعالیت دارن.

هر کدوم از این تولیدکنندگان در شهرهای مختلفی هستند به همین خاطر شما باید لوازم تولد، تم تولد و … مورد نیاز خودتون رو از بنکداران و پخش کنندگان عمده تهیه کنید.

تهیه کردن وسایل مورد نیاز مغازه لوازم تولد هم علاوه بر تلفنی و حضوری (در بازار) به صورت اینترنتی هم رونق گرفته. بحث خرید وسایل مورد نیاز مغازه تولدی مفصل تر از این حرفاست و به همین دلیل ما یک مقاله مفصلِ جدا تحت عنوان وسایل تولد از کجا بخریم براش تهیه کردیم که از ۰ تا ۱۰۰ وسایل لازم برای مغازه تم تولد رو توش میتونید پیدا کنید.  

اگه به خرید اینترنتی و این که تو خونه بشینید و سفارش تون رو با قیمت های عالی ثبت کنید علاقه دارین بهتون سایت تولده رو پیشنهاد میکنم. کافیه اپ مارو نصب کنید و تمام! برای نصب اپ کافیه دکمه نصب اپلیکیشن رو بزنید و به حدود ۱۲ هزار مشتری ما ملحق بشین:

برای آشنایی بیشتر با تولده می تونید به نوشته راهنمایی مراجعه کنین. مغازه تولد فروشی با تولده یه چیز دیگه ست.

چه میزان فضا برای باز کردن مغازه لوازم تولد نیاز هست؟

در صنف مغازه تم تولد یک اصل وجود داره و اون هم اینه که هر چقدر شما تنوع بیشتری داشته باشین فروش بیشتری دارید. هرقدر هم فروش بیشتری داشته باشید، سود بیشتری دارید.

در حال حاضر بیش از ۱۲۰ مدل تم تولد وجود داره که تهیه همه اینها فضای نسبتا زیادی نیاز داره.

وقتی که مشتری وارد مغازه تم تولد شما میشه انتظار داره که هر تم تولد که میخاد رو بتونه در مغازه شما پیدا کنه. اصلا همین تنوع باعث شده که فرد از قنادی ای که کیک رو تهیه میکنه خرید نکنه و به مغازه لوازم تولد مراجعه کنه. پس باز هم میگم تنوع محصولات شرط اول موفقیت در صنف فروش لوازم تولد هست.

دومین اصل مهم برای بالاتر بودن سود فروش تم تولد به روز بودن محصولات هست. افراد زیادی کالاهایی تزیینی و تولدی و لوازم کادویی رو در اینستاگرام می بینن و به مغازه شما میان که اون رو خرید کنند.

یک نمونه که اخیرا مردم تمایل پیدا کردن خرید دود رنگی هست که چند سال گذشته اصلا وجود نداشته، اما با تولید اون و معرفی در اینستاگرام طرفداران زیادی پیدا کرد.

پس اگر میخواید که مغازه لوازم تولد موفقی داشته باشید حداقل یک مغازه با متراژ ۲۰ متری نیاز دارید.

برای قنادی ها این مسئله کمی متفاوته . اگر قنادی بزرگی دارید باز هم انتظار میره که همون ۲۰ متر رو به بخش فروش لوازم تولد اختصاص بدید. چون که از شما انتظار میره که بهترین باشید و همه ی محصولات لوازم تولد، کادویی، تم تولد، بادکنک، انواع شمع، و …. داشته باشید.

متنوع بودن محصولات برای شمایی که مغازه قنادی دارین یک امر بسیار سودآور هست چون که تنوع فروش کیک بالایی دارین و همون مشتری ها برای جشن تولدشون نیاز دارن که لوازم تولد متنوع هم در دسترس شون باشه و اگه بتونید این تنوع رو در لوازم تولد تامین کنید قطعا سود خیلی بالایی به دست میارید.

اما در مغازه قنادی هایی با متراژ کوچیک یا متوسط، الویت مغازه دار با فروش لوازم قنادی هست و معمولا لوازم تولد بسیار محدود و به شمع و چند مدل کلاه و برف شادی خلاصه میشه. هرچند که توضیه ما اینه که برای افزایش فروش کیک هاتون تنوع لوازم تولد تون رو بیشتر کنید. زیاد اتفاق میفته که فردی به قصد خرید کیک وارد مغازه شما بشه ولی چون لوازم تولد شما کامل نیست خارج بشه و مشتری رو از دست بدین.

آیا مغازه های تولدی در دوران کرونا آسیب زیادی دیدند؟

تجریه ما در زمان کرونا به صورت زیر بود: در دوران کرونا تولد گرفته میشد اما برگزاری جشن خیلی کمتر شد. یعنی این که فروش شمع، کلاه های تولد و لوازم شوخی کاهش چندانی رو تجربه نکرد، اما فروش تم تولد به میزان زیادی کاهش داشت.

افرادی که در این صنف در حال فعالیت بودند با اضافه کردن لوازم کادویی و حتی اسباب بازی میزان کاهش فروش رو تا حد زیادی جبران کردند. هر چند در کرونا کل جامعه ضرر دید و تعطیلی های زیادی وجود داشت اما بر خلاف انتظار عموم ،تولد ها گرفته شد.

به هر حال تولد یک واقعه مهم و احساسی در زندگی هر کس هست. شاید خلوت تر برگزار بشه اما حتما برگزار میشه. 

چه جوری میتونم سود فروش مغازه تم تولد و کادویی رو افزایش بدم؟

مغازه تم تولد دارین و میخواین که سود فروش تم تولد و لوازم تولد و لوازم کادویی رو بیشتر از قبل کنید. همون طور که در نوشته های قبلی گفتیم در مورد لوازم تولد مهم ترین عامل سود آوری تنوع و بعد از اون به روز بودن هست.

اگر میخواید باز هم فروش بیشتری داشته باشید باید به دنبال لوازم کادویی و حتی عروسک برین. لوازم شوخی هم میتونه براتون فروش خیلی زیادی داشته باشه. داشتن این ۳ مورد در کنار در یک مغازه تم تولد خوب میتونه درآمد شما را تا ۵۰ میلیون تومن هم برسونه.

 

سود فروش تم تولد
چگونه سود مغازه تولدیم رو افزایش بدم؟

راه اندازی مغازه لوازم قنادی چه مراحلی دارد؟

تو این قسمت سعی کردیم صفر تا صد لوازم قنادی و باز کردن یه مغازه اختصاصی لوازم قنادی یا گسترش مغازه ی قنادی تون با لوازم قنادی متنوع تر رو بهتون توضیح بدیم:

راه اندازی فروشگاه لوازم قنادی و در واقع شغل لوازم قنادی دقیقا مثل همه ی مغازه های دیگه هست. یه مغازه اجاره می کنید، دکوراسیون براش میچینید و لوازم قنادی تهیه می کنید. 

البته نکته ای که برای راه اندازی لوازم قنادی هست اینه که اگر قنادی دارین هم می تونین لوازم قنادی مفصل رو به همراه لوازم تولد برای مغازه تون تهیه کنید و تنوع لوازم قنادی رو فراموش نکنید. 

اما همونطور که اشاره کردیم برای راه اندازی مغازه فروش لوازم قنادی حتی اگه قنادی هم نداشیتن باز هم می تونید اقدام کنید و به صورت اختصاصی لوازم قنادی بفروشید. این کار بهتون اجازه میده که تمام فضای مغازه رو به فروش لوازم قنادی اختصاص بدین و رفته رفته به یک فروشگاه برند تبدیل بشین که تمام نیاز های شهر رو برآورده میکنه. 

سرمایه اولیه لوازم قنادی چه قدر است؟

با حدود ۲۰۰ میلیون میشه یک مغازه نسبتا بزرگ لوازم قنادی راه اندازی کرد و وارد شغل لوازم قنادی شد. البته باید گفت که سرمایه اولیه برای راه اندازی مغازه لوازم قنادی به تنوع لوازم قنادی ای که قصد دارید برای مغازه تون تهیه کنید داره. 

وسایل مورد نیاز برای مغازه لوازم قنادی چه هستند؟

بعد از خوندن مطالب بالا احتمالا میخواید بدونید که وسایل مورد نیاز برای مغازه لوازم قنادی چیا هستن.

یه لیست کوچیک اگه بخوایم از لوازم مورد نیاز بگیم باید به این موارد اشاره کنیم:

  • انواع سینی های فر
  • انواع همزن
  • انواع پالت
  • انواع الک های آشپزخونه
  • انواع قیف و ماسوره ها
  • کاغذ روغنی
  • وردنه
  • انواع قالب کیک پزی و شیرینی پزی مثل قالب مافین 
  • انواع وردنه مثل پلاستیکی چوبی و …
  • و ….

ما یه مقاله ی کاملا جامع تحت عنوان بورس لوازم قنادی برای شما تهیه کردیم که توش توضیح دادیم که اولا وسایل مورد نیاز لوازم قنادی چیا هستن و ثانیا این لوازم رو از کجا می تونید به بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به صورت نقد یا چکی تهیه کنید. 

تهیه لوازم تولد برای مغازه قنادی

همون طور که قبلا توضیح دادیم وجود لوازم تولد با تنوع نسبتا خوب برای قنادی هایی که مایلند فروش خودشون رو بیشتر کنند الزامیه. ضمن این که کیک تولد سود کمی داره و لوازم تولد میتونه براشون تا ۱۰۰ درصد سود داشته بشه.

در نظر بگیرید که شما شاید یک کیک ۴۰۰ هزار تومانی رو با ۳۰ درصد سود بفروشید اما با کمک لوازم تولد میتونید تا ۲۰۰ هزار تومان لوازم جشن با سود ۱۰۰ درصد بفروشید و ۱۰۰ هزار تومان سود کنید.

این یعنی سود فروش لوازم تولد میتونه برای شما از سود فروش خود کیک بیشتر باشه. پس این مورد رو دست کم نگیرید. بازم میگیم که توصیه ما به شما برای افزایش فروش استفاده از لوازم تولد، کادویی، تم تولد، بادکنک، لوازم جشن و … به روز هست. 

اکثر قنادی ها تنها به آوردن فشفشه برف شادی و شمع عدد بسنده میکنند. با این که با اضافه کردن لوازم آتش بازی، انواع بادکنک و… که حجم کمی دارن میتونن فروششون رو خیلی بیشتر کنند.

چگونه میتوانیم یک مغازه کادویی باز کنیم؟

همونطور که می دونید مغازه کادویی مغازه ای هست که تو اون میتونید انواع اقسام ایده ها برای کادو رو پیدا کنید. از جعبه های قشنگ و شیک تا گلدون های فانتزی. یه مغازه کادویی در مناسبت های مختلف مثل روز مادر یا پدر یا ولنتاین به شدت فروش بالایی رو تجربه می کنن سود زیادی رو به دست میارن.

یکی از سوالات پرتکرار اینه که سود مغازه کادویی چقدره؟ به طور میانگین حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد هر چیزی که می فروشید سود هست. یعنی اگه یه محصولی رو از بازار به قیمت ۱۰۰ هزار تومن تهیه کردین رو می تونید تا ۱۵۰ هزار تومن هم بفروشید. البته لوازم کادویی مختلف سودهای مختلفی هم دارن.

یکی دیگه از سوالات اینه که درامد مغازه کادویی چقدره؟ باز هم باید بگیم که هر چقدر تنوع محصولاتون بیشتر باشه فروش بیشتر و مشتری بیشتری هم خواهید داشت و سود بیشتری هم خواهید کرد. اما به طور متوسط در سال ۱۴۰۱ هر مغازه کادویی به طور خالص بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون سود میکنه.

 

امیدوارم که از این نوشته لذت برده باشید. سعی کردیم که تمام تجاربمون رو از مغازه دارهایی که در کل ایران کار میکنیم رو به شما انتقال بدیم.


40 نظر
نرگس
۱۴۰۲/۱۱/۴
سلام ودرود🌺سردارپور هستم در زمینه کارآفرینی واشتغال زایی فعالیت دارم .کسی از اطرافیان هست که نیاز به درآمد ماهیانه ۳تا۸میلیونی داشته باشه، تو خونه بدون تغییر شرایط زندگیش کنار خانواده به درآمد برسه معرفی کنید ممنون میشم.
نرگس
۱۴۰۲/۱۱/۴
سلام وقتتون بخیر🌺 .سردارپور هستم در زمینه کارآفرینی واشتغال زایی فعالیت دارم .کسی از اطرافیان هست که نیاز به درآمد ماهیانه ۳تا۸میلیونی داشته باشه، تو خونه بدون تغییر شرایط زندگیش کنار خانواده به درآمد برسه معرفی کنید ممنون میشم.
پازانی
۱۴۰۲/۰۸/۲۴
سلام بله می‌تونید برای اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با تلفن شرکت تماس بگیرید. 09426001069
پازانی
۱۴۰۲/۰۸/۲۴
سلام لطفا در ساعات اداری با تلفن شرکت تماس بگیرید. 09426001069
حجت وحیدی
۱۴۰۲/۰۸/۲۰
اینجانب از خراسان شمالی شهرستان جاجرم هستم ویک مغازه‌ ۲۰متری دارم وتصمیم دارم بامبلغ۱۰۰ملیون سرمایه مغازه فروش لوازم قنادی باتم تولد راه اندازی کنم لطفامن روراهنمایی کنید.باتشکر
محمدعلی نوری
۱۴۰۲/۰۸/۱۸
سلام وقت شمابخیر می خواستم بدانم با 200میلیون تومان می توانم مغازه تم تولد راه اندازی کنم ؟
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
عالی بود ممنونم از شما منم میخوام لوازم قنادی بزنم ولی سرمایه کمی دارم ممنون میشم کمکم کنین
۱۴۰۱/۰۹/۱۷
سلام به نظر شما تم تولد بیشتر درآمد داره یا لوازم تحریری
ادمین
۱۴۰۱/۰۸/۱
سلام بله
الهام
۱۴۰۱/۰۷/۲۱
سلام‌من‌کلن‌۲۰۰میلیون‌دارم‌‌میشه‌شروع‌کرد‌کرجهشتگرد
ادمین
۱۴۰۰/۰۸/۲۷
سلام لطفا تماس یگیرید
۱۴۰۰/۰۸/۲۴
Slm jahate moshavre
S zah
۱۴۰۰/۰۸/۲۴
سلام جهت مشاوره
ادمین
۱۴۰۰/۰۸/۲۲
مغازه های عمده فروشی اصلی در تهران هستند که از طریق بابری محصولات برای شما ارسال میشه
mim.heh
۱۴۰۰/۰۸/۲۰
منم.در شرف مغازه تم.تولدی هستمِ اما مغازه های عمده رو.نمیدونم.کجا پیدا کنم از یزد هستم

شما هم نظر خود را برای ما بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


  • مغازه تم تولد