ArabicEnglishPersian
تم تولد بلک لایت

لوازم بلک لایت مهمانی ها

۲۸ مرداد ۱۴۰۱

نور بلک لایت در اواسط دهه ۵۰ میلادی ساخته شد و از آن زمان تا امروز کاربردهای متعددی مانند استفاده در جرم شناسی داشته است. اما یکی از کاربردهای پرطرفدار آن استفاده از آن در جشن هاست.

مهمانی بلک لایت چیست ؟

استفاده از بلک لایت برای مهمانی ها در سال های اخیر رشد چشم گیری داشته است. این نوع مهمانی ها در فضای تاریک برگزار میشوند و تنها نوری که دیده میشود نور چراغ بلک لایت است. 

نمونه ای از این نوع مهمانی را میتوانید در شکل زیر ببینید

همان طور که در شکل زیر می بینید مهمانی های بلک لایت دارای زیبایی های خاصی میباشند.

وسایل بلک لایت
رنگ بلک لایت

نحوه روشنایی وسایل بلک لایت

لوازم بلک لایت از لحاظ علمی دارای خاصیت فسفرسانس هستند. مواد دارای این خاصیت موج با طول موج کوتاه تر را جذب میکنند و نور با طول موج بلند تر از خود ساتع میکنند. از این خاصیت نیز در مهمانی های بلک لایت استفاده می شود. 

در این نوع مهمانی ها یک پروژکتور  نور فرا بنفش ( غیر قابل دیدن توسط چشم انسان) از خود ساتع می کند. با برخورد این امواج با مواد بلک لایت یک موج با طول موج بلند تر ( قابل دیدن توسط چشم انسان) ساتع میشود. 

لوازم بلک لایت 

در این قسمت قصد داریم برخی از مهم ترین لوازم بلک لایت را معرفی کنیم. لوازم بلک لایت شامل سه دسته هستند:

  • پودر بلک لایت
  • رنگ بلک لایت
  • کالاهای بلک لایتی همانند لیوان و ….

رنگ

این رنگ نوعی رنگ فلوئورسنت است که تنها زمانی که لامپ بلک لایت روشن باشد قادر به نور دهی است. بدون لامپ این رنگ ها قابلیت نوردهی  را ندارند.
این رنگ که معمولا بر روی سر و صورت می پاشند قابلیت شست و شوی راحتی دارد حتی در صورتی که بر روی لباس شما ریخته شود میتوانید مطمئن باشید که پاک می شود. 

لامپ بلک لایت

کار این لامپ تولید اشعه فرابنفش است و با لامپ های معمولی تفاوت زیادی دارد. برای تولید این لامپ ها پوشش خاصی بر روی شیشه لامپ استفاده شده که تنها نور UV را از خود عبود میدهد و فاقد نور مرئی می باشد.
هنگام روشن شدن این لامپ نور بنفش رنگی محیط را روشن خواهد کرد و در صورتی که نور دیگری وجود نداشته باشد تنها چیزی که دیده میشود نور رنگ بلک لایت است.

پروژکتور بلک لایت
پروژکتور بلک لایت

وسایل شب نما

این وسایل نیازی به نور خاصی ندارند و خودشان تابش از خودشان دارند و شما تنها کافیست که لوله ی آنها را بشکنید تا شروع به نوردهی کنند.
عمر مفید این وسایل بین ۶ تا ۱۲ ساعت است. این وسایل دارای تنوع زیادی بوده و انواع کالاهای شب نما همانند گوشواره، قلب، تل و .. را در بین این محصولات میتوانید ببینید.

شمع و کلاه بلک لایت

علاوه بر محصولات بالا در سال اخیر شمعی نیز تولید شده است که در تاریکی میتواند از خود نور ساطع کند و خاصیت بلک لایتی داشته باشد. همچنین کلاه هایی وجود دارند که خاصیت بلک لایتی دارند.

در شکل زیر دو نمونه از این محصولات قرار داده شده اند: این محصولات در سایت تولده در دسترس و برای فروش قرار داده شده اند.

برای دیدن این محصولات به همراه قیمت میتوانید به لینک محصولات بلک لایتی مراجعه کنید.

 


شما هم نظر خود را برای ما بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


  • لوازم بلک لایت